Zaharah's FotoPage

By: Zaharah Osman

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 7-Nov-2009 14:37 Email | Share | Bookmark
Seharian bersamamu.....meniti kehidupan seorang Surihati....

Antara rakan2 Mama....diorang ni taraf mak Datin .mama jer takkk
Ditengah tu penulis Novel yg agak terkenal gakkk
Ni lah kantin sekolah kami...yg bersih dan cantik...
Arsyad...songkok raya dah penyooo...
Apa lagi yg tak kena dgn Nazhira ni....
Nah singgit...baru ceria yaa...
Asyik mama jer sayang dia....
Melintas cepat...bas nak pusing tu...
Dah pukul 8.00 tapi lalulintas masih sebok...
Arsyad makan pagi bersama kawan2...
Setiap pagi murid tahap 1 Djh 1-3 akan breakfast dulu...
Seramai ini nak mencari anak sendiri memang jenuhhh
Murid perempuan di sebalah sini...lelaki di sana yaa..
Makanan disediakan...ada gak yg bawa bekal...
beli barang dapur, sayur dan lauk di sini...baru balik rumah
Tiap pagi lepas selesai urusan denganNya...spt biasa dengan sempoinya ke dapur... buat apa yg patut...

kalau rajin masak nasi goreng ke kue tiaw goreng ke....tapi selalunya goreng kueh2 frozen jer.... atau masak burger ... atau goreng potato wedges ngan mix vege sardin... kadang potato chips ngan ikan Dori....

kalau habis malassssssszzzzzz... hidang cornflakes jer ngan susu.... yg ni teramat selaluuuuu.... hehe mujur anak2 pun suka yg nih.... hihi...

lepas Aiman ngan Hana pergi sekolah baru gerak Iera ngan Arsyad bangun tuk mandi... bila gerak Iera... Alaa arsyad la dulu asyik Iera jerr,,,, bila gerak Arsyad.. pun camtu gak jawabnya alaaaa Ieralah dulu asyik Arsyad jer... punyalah sayang nak meninggalkan bantal penuh air liur basinya tuuuu...

Tapi biasalah si kakak akan mengalah walau pun memang tiap hari dia lah yg akan kena bangun dulu....takpe.... dapat pahala .....pujuk mama....dengan muka yg termoncong2 dia pun berlalu ke tandas.... biasanya akan terus masuk tak bawa tuala.... kerja mama memang kena gayut tuala kat depan tandas tu.....

bila giliran Arsyad... senyap beberapa minit... haiii lamanya tidor lagi ker..... barulah dengar bunyi air.. hihi...memang betullll kadang duduk kat bowl tu boleh terlelap lagiiii....

Then bila dah siap... baru nampak ceria dan seronok nak ke sekolah.... Mama yg hantar tiap hari....

lepas hantar diorang... untuk mengurangkan kesesakan lalulintas ..hehe...ya lh tu....ke alasan jer....biasanya mama dan beberapa ibu2 yg turut menghantar anak ke sekolah akan lepak2 di kantin sambil minum2 dan makan2....dan sembang2.... kadang2 ada gak perbincangan ilmiah.... usrah... pelbagai....

Mama memang tunggu kul 9.00 tiap hari sbb hampir setiap hari nak pos baju atau tudung yg pelanggan order...pej pos cawangan kat sini hanya dibuka pukul 9.00... lepas tu singgah di pasar beli lauk dan sayur utk masak kejap lagi....

hari Rabu kul 10 -12 tgh Ma ada kelas Aqidah/Tafsir berselang seli.... Khamis kelas Tajwid....

Seronoknya bila anak2 dah besar sikit... baru ada kelapangan mencari ilmu sambil mencari teman berbincang.....kadang2 gi shoping sorang-sorang..... kadang2 gi makan2 ngan ayah berdua2an....dulu masa anak2 kecil lagi tak berpeluang....apatah lagi nak meronda2 ngan ayah naik Virago.....hemmm bestnya cam masa bercinta lak...dulu tak berpeluang.....

Syukran.....Alhamdulillah atas NikmatMu Ya Allah....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net